Producenci turbosprężarek coraz częściej zastępują mechaniczne zawory podciśnieniowe do sterowania zmienną geometrią elektronicznymi nastawnikami (sterownikami). One również ulegają awarii oraz zużyciu wraz z przebiegiem kilometrów. Niesprawny sterownik elektroniczny może powodować wiele nieprawidłowości, takich jak zwiększone spalanie, nadmierne dymienie, wchodzenie w tryb awaryjny, spadek mocy lub nierówna praca silnika. Profesjonalna regeneracja przywraca pełną sprawność nastawnika.
Naprawa sterowników turbosprężarek odbywa się na specjalistycznym stanowisku przy użyciu profesjonalnych urządzeń takich jak:
ATD-1 tester nastawników elektronicznych
APD-1 programator sterowników elektronicznych
REDATE TEST-3 tester nastawników
Podczas naprawy sterowników test końcowy odbywa się na dwóch niezależnych urządzeniach (ATD-1 i REDATE TEST-3) co gwarantuję skuteczne sprawdzenie poprawności przeprowadzonego procesu regeneracji.
Regenerujemy, testujemy oraz programujemy nastawniki firmy HELLA, SIEMENS, CONTINENTAL, VDO.
W naszej ofercie jest również usługa adaptacji nowych sterowników Siemens VDO oraz Continental do silników 3.0 TDI oraz 2.7 TDI (Grupa Audi Volkswagen). Nowe sterowniki zakupione bezpośrednio w ASO wymagają kodowania pozycji zamknięcia oraz otwarcia zmiennej geometrii VNT. Taka operacja jest wymagana zawsze przy wymianie nastawnika nanowy.